Przebieg procesu oklejania

Oklejanie MiniCooper'a

Cały proces oklejania oczywiście zaczyna się od osoby chętnej do oklejenia swojego pojazdu. Na początek należy zastanowić się co chcemy dokładnie zamieścić na swoim samochodzie. Ważne abyśmy dobrze przemyśleli naszą decyzję, bo źle zaprojektowana reklama na samochodzie nie przyniesie efektów. Oczywiście większość firm, oferuje swoją pomoc w przygotowaniu reklamy. Graficy w sposób profesjonalny mogą doradzić co i gdzie umieścić. Czasem Firmy również udostępniają pliki szablonów pojazdów zapisane w odpowiednim pliku (np. Corel).

Po zatwierdzeniu grafiki trafiają do pracowni poligraficznej, gdzie za pomocą odpowiednich technik (sitodruk, druk solventowy, druk pigmentowy) reklamy są drukowane na foli nadającej się do aplikacji na naszym samochodzie. Proces jest optymalizowany tak, aby zużyć jak najmniejsza ilość folii.

Następnie twój pojazd trafia do pracowni gdzie zostanie naklejona folia. Najpierw samochód trzeba umyć z wszelkich zanieczyszczeń powstałych podczas jazdy. Następnie odkręcane i ściągane są wszelkie elementy, które przeszkadzały by w oklejeniu samochodu: znaczki z tylnej klapy/drzwi, migacze, lampy, klamki z drzwi, spryskiwacze przedniej szyby, tablice rejestracyjne, wycieraczka szyby tylniej, itp. oczywiście jeśli znajdują się w miejscu które będzie oklejane. Kolejny krok to dokładne odtłuszczenie całej powierzchni tak aby folia dokładnie przywarła do lakieru.

Następnie przystępuj się do faktycznego oklejania. Folie przykłada się powoli i za pomocą niewielkiego docisku ręcznie wygładza się powierzchnie już przyklejonej folii. Podczas naklejania wielokrotnie używa się również nagrzewarki, które ma za zadanie zwiększyć ciągliwość foli oraz rozgrzać klej. Gdy folia zostanie już przyklejona na cały element zostaje dokładnie obcięta przy brzegu i zaprasowana przy wysokiej temperaturze, tak aby się nie odklejała przy krawędzi. Taki proces powtarza się dla wszystkich elementów.

Po oklejeniu całego samochodu trafia on do specjalnego pomieszczenia w którym panuje stała wysoka temperatura, gdzie folia jest wygrzewana przez kilka godzin, tak aby się dopasowała do powierzchni elementów. Po tym procesie samochód nie powinien być myty przynajmniej przez parę godzin. Jeśli klient życzy sobie aplikacji powierzchni ochronnej z laminatu po jest ona nakładana po wygrzaniu samochodu, po czym samochód ponownie trafia do pomieszczenia gdzie musi dokładnie wyschnąć.

Tak przygotowana reklama powinna nam służyć bez uszkodzeń przez długi czas.

Oklejanie szyb

Samo oklejanie szyb w samochodach ale również oklejanie dowolnych szyb wystawowych dużo nie różni się od oklejania innych powierzchni. Poniżej znajdują się linki do materiałów wideo prezentujacych nakładanie folii na szyby samochodów.

  1. The application of One-Way Vision - Part 1 (YouTube - en)
  2. The application of One-Way Vision - Part 2 (YouTube - en)
  3. The application of One-Way Vision - Part 3 (YouTube - en)
  4. The application of One-Way Vision - Part 4 (YouTube - en)
  5. Installing One Way Vision (YouTube - en)

Należy jednak pamiętać, że nie wolno oklejać folią szyby przedniej oraz szyb bocznych kierowcy i pierwszego pasażera. Wszystko to dla tego, że pomimo iż z dużej odległości folia jest nie widoczna, to w pewnych warunkach atmosferycznych może znacznie ograniczyć widoczność.

Usuwanie bąbli powietrza i załamań z nakładanej folii

Jeśli na nakładanej foli pojawią się załamania, należy ją oderwać energicznym ruchem następnie wsunąć rękę pomiędzy powierzchnię a folię. Lekko rozpinajac ją na palcach podgrzewamy ją suszarką, lub opalarką. Nastepnie naklejamy folię ponownie.

Usuwanie bąbli jest bardzo podobne. Odrywamy folię na powierzchni na której pojawiły się bąble, a następnie dociskamy folię w kierunku od przyklejonej folii do dłoni.

Usuwanie zagnieceń można zobaczy na materiale wideo: Vinyl Car Wrap (Removing Wrinkles) (YouTube en).

Linki

Nowa Ruda Ostróda Poznań Pruszków
Radom Szczecin Żory Wrocław