Dekoracyjne i reklamowe oklejanie samochodów. Informacje ogólne.

O oklejaniu samochodów. Film przygotowany przez www.naosi.pl.

Oklejanie samochodów za pomocą folii samoprzylepnej nie jest nowym pomysłem, jednak wraz z rozwojem technologii staje się ona coraz popularniejszą metodą na umieszczanie reklam na powierzchniach samochodów. Jeszcze kilka lat temu oklejanie samochodów reklamami kojarzyło się wyłącznie z naklejaniem literek z hasłem reklamowym i adresem firmy na szybę bądź maskę samochodu. Alternatywą pozwalającą na zamieszczanie różnobarwnych reklam na pojazdach była metoda aerografu, która ze względu na swoją pracochłonność jest bardzo droga. Dzisiejsza technologia daje nam dużo większe możliwości. Posługując się komputerem, własną wyobraźnią i specjalistycznymi urządzeniami, możemy w zasadzie przenieść na samochód grafikę jaka się nam tylko zamarzy.

Korzyści

Zapewne nie jedna osoba zastanawia się nad korzyściami jakie daje reklama na samochodzie. Otóż mobilne reklamy mają dużą przewagę nad stacjonarnymi bilbordami. To do jakiej liczby potencjalnych kilometrów dotrzemy zależy w dużej mierze od nas. Oczywiście ważnym czynnikiem jest ilość pojazdów przez nas oklejonych, ale nie jedynym. Ilość widzów, którzy zwrócą uwagę na nasza reklamę zależy od obszaru na jakim porusza się oklejony pojazd, jak również od ilości kilometrów przejechanych. Dodatkowym atutem takie reklamy jest koszt jaki ponosimy jednorazowo. Umieszczenie reklamy w mediach wiąże się zarówno z kosztami stałymi (jednorazowymi) takimi jak przygotowanie materiałów reklamowych, jak również z kosztami ciągłymi związanymi z wykupieniem powierzchni reklamowej, czy też czasu antenowego. Oklejając własny samochód posiadamy własną powierzchnię reklamowa, którą możemy gospodarować w dowolny sposób, za darmo. Wyniki badań opinii publicznej przeprowadzone przez jeden z niemieckich ośrodków badawczych stwierdzają, że taka reklama jest zauważana nawet przez 62% osób, które mają z nią styczność.

Co można okleić?

Okleić można w zasadzie wszystko. Oczywiście największe możliwości pod względem zauważalności reklamy daje oklejenie pojazdów wielkogabarytowych takich jak ciągniki siodłowe z naczepami o twardej zabudowie, ale nie jest to wyłączności. Do oklejenia nadaje się każdy samochód, bez znaczenia czy jest to VAN służący do transportu materiałów budowlanych, autobus, bus, czy też zwykły samochód osobowy. Co więcej nie koniecznie musi to być samochód. Oklejanie folią można zastosować również, do oklejania motocykli, czy sprzętu AGD, jeśli tylko ktoś wyraża chęć. Oklejeniu mogą podlegać zarówno elementy metalowe karoserii, jak również wszelkie powierzchnie plastikowe oraz szyby. Do pokrywania różnych powierzchni stosowane są oczywiście różne materiały. Oklejając samochody o intensywnych przetłoczniach na karoserii używane są folie (wylewne) inne, niż do oklejania samochodów obłych (folia polimerowa lub monometryczna). Szyby natomiast okleja się specjalną folią typu ONE WAY VISION, która praktycznie powoduje, że osoby wewnątrz pojazdu nie są widoczne z zewnątrz, natomiast w drugą stronę obserwacja nadal jest możliwa. Technologie te pozwalają na oklejenie dowolnych kształtów nadwozia, z wyłączeniem szyby przedniej i szyb bocznych na wysokości siedzenia kierowcy (ze względów bezpieczeństwa). Można również zastosować folię odblaskową, która potrafi poprawiać widoczność pojazdu, a co za tym idzie bezpieczeństwo na drodze.

Jak najlepiej okleić?

Jak już wspomniano można okleić wszystko i w dowolny sposób. Warto jednak tak rozplanować swoją reklamę, aby treści były przystosowane do potencjalnych widzów. I tak; należy zróżnicować treści na bokach samochodu – gdzie widz ma krótszy kontakt z reklamą, od treści na tyle samochodu, gdzie zarówno kierowca jak i przede wszystkim pasażer samochodu jadącego za nami będzie miał dłużej możliwość skupienia uwagi na treści naszej reklamy.

Aplikacja i trwałość

To jak dużo czasu zajmie oklejenie samochodu zależy zarówno od jego wielkości jak od kształtu przetłoczeń. Na ogół oklejenie średniej wielkości samochodu trwa ok. 14-18godzi. Jednak nie jest to 100% czasu przeznaczonego na oklejenie samochodu. (Więcej na temat znajdziesz w dziale "Proces oklejania".) Jeśli zaś chodzi o trwałość to zależy ona od materiału jaki użyjemy i czy zastosujemy dodatkowe warstwy ochronne. W celu zapewnienia większej odporności na zarysowania i na działanie promieni słonecznych, reklamę pokrywa się warstwą laminatu ochronnego. Tak przygotowana i zabezpieczona reklama powinna przetrwać ok. 10lat, natomiast zwykła reklama bez dodatkowych zabezpieczeń ma trwałość ok. 4-5lat.

Podsumowanie.

Oklejanie samochodu ma swoje zalety jak i również wady:

Kilka firm zajmujących się oklejaniem samochodów.

Tu znajdziesz linki do stron internetowych kilku firm zajmujących się oklejaniem samochodów z całej polski.

Kraków

Łódź

Niepołomice

Nowa Ruda

Ostróda

Poznań

Pruszków

Radom

Szczecin

Warszawa

Wrocław

Żory

Podane przez nas strony firm są jedynie przykładowymi. Nie są one przez nas w żaden sposób sprawdzone. Więcej firm można znaleźć na stronie: http://www.firmy.net/oklejanie-samochodow.html